Ostoehdot

OSTOEHDOT

1. Yleistä

1.1 Näitä yleisiä ehtoja ("Ehdot") sovelletaan, kun kuluttajana ("Sinä") teet tilauksen www.butikkom.com ("Sivusto"). Sopimus on solmittu sinun ja Butikkomin välillä, organisaationumero 860125-8513. Tarkemmat yhteystiedot ja muuta tietoa Butikkomista löydät Sivustolta. Ehdot koskevat vain teitä, jotka olette kuluttajia ja jotka tekevät tilauksia Sivuston kautta.

1.2 Tilataksesi Sivustolta sinun tulee olla 18-vuotias. Ruotsin lain mukaan Butikkom ei hyväksy luottoostoja alle 18-vuotiailta. Butikkom pidättää oikeuden yksittäistapauksissa kieltäytyä tilauksestasi tai muuttaa sitä (esimerkiksi jos olet antanut virheellisiä henkilötietoja ja/tai petoksen riski on suuri).

1.3 Butikkom varaa itseään loppumyynnille ja Sivuston mahdollisille kuva- ja kirjoitusvirheille, kuten virheille tuotekuvauksessa tai teknisessä eritelmässä, virheellisiin hintoihin ja hintojen säätöihin (kuten toimittajien muuttuneet hinnat tai valuuttamuutokset) tai virheellisiin tietoihin siitä, onko tuote on varastossa. Butikkomilla on oikeus korjata tällaiset virheet ja muuttaa tai päivittää tietoja milloin tahansa. Jos tilaamallesi tuotteelle on syötetty väärä hinta, Butikkom tietysti ilmoittaa sinulle tästä ja odottaa hyväksyntääsi korjattuun hintaan ennen kuin Butikkom jatkaa tilausta. Kaikki Sivuston kuvatiedot on katsottava yksinomaan kuvituksina. Tällaiset kuvat eivät voi taata tuotteen tarkkaa ulkonäköä.

1.4 Sivusto ja kaikki sen sisältö ovat Butikkomin tai sen lisenssinantajien omistuksessa. Tiedot on suojattu muun muassa immateriaalioikeuksilla ja markkinalailla. Tämä tarkoittaa, että tavaramerkkejä, yritysten nimiä, tuotenimiä, kuvia ja grafiikkaa, suunnittelua, ulkoasua ja tietoja tavaroista, palveluista ja muusta sisällöstä ei saa kopioida tai käyttää ilman Butikkomin kirjallista lupaa.

2, sopimus ja järjestys

2.1 Jotta voit tehdä ostoksen sivuston kautta, sinun on hyväksyttävä ehdot. Hyväksymällä käyttöehdot sitoudut noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan sekä hyväksymään, että olet lukenut henkilötietoja koskevat tiedot ja suostunut henkilötietojen ja evästeiden käyttöön Butikkomin tietosuojaselosteen mukaisesti.

2.2 Ostosopimus syntyy vasta, kun Butikkom on vahvistanut tilauksesi ja olet saanut tilausvahvistuksen Butikkomilta sähköpostitse. Butikkom pyytää sinua tallentamaan tämän tilausvahvistuksen mahdollisia yhteydenottoja varten Butikkomin asiakaspalveluun. Voit peruuttaa tilauksesi, kunnes Butikkom on vahvistanut sen. Jos tilaus peruutetaan, Butikkom hyvittää kaikki mahdolliset maksut, jotka sinä tai maksu- tai luottokorttiyhtiösi olette tehneet tilauksesta.

3, asiakastiedot jne.

3.1 Kun rekisteröit käyttäjätilisi ja/tai teet tilauksen, sinua pyydetään antamaan tiettyjä henkilötietoja. Vahvistat, että antamasi tiedot ovat oikein ja täydellisiä ja olet vastuussa väärin täytetyistä tiedoista. Tietoja Butikkomin henkilötietojen käsittelystä löytyy Butikkomin tietosuojaselosteesta.

3.2 Sitoudut varmistamaan, että kukaan muu ei voi käyttää kirjautumistietojasi. Käyttäjätunnusta ja salasanaa ei saa paljastaa luvattomalle henkilölle ja on varmistettava, että käyttäjätunnuksen ja salasanan tiedot sisältävät asiakirjat säilytetään siten, että asiattomat henkilöt eivät pääse käsiksi tietoihin. Sinun tulee välittömästi ilmoittaa Butikkomille, jos epäillään, että luvaton henkilö on päässyt käsiksi salasanaasi. Olet vastuussa kaikista kirjautumistiedoillasi tehdyistä ostoksista, jos tällaista ilmoitusta ei ole tehty.

3.3 Jos Butikkom epäilee, että käytät väärin käyttäjätiliäsi tai kirjautumistietojasi tai muuten rikot Ehtoja, Butikkomilla on oikeus jäädyttää sinut. Butikkomilla on myös oikeus antaa sinulle uusia kirjautumistietoja.

4, hinnat, maksut ja maksut

4.1 Sivuston kautta tilattaessa sovelletaan Sivustolla ilmoitettuja hintoja. Hinnat ovat Ruotsin kruunuissa ja sisältävät ALV:n. Hinnat eivät sisällä maksu- ja toimituskuluja, jotka on ilmoitettu erikseen.

4.2 Voit maksaa Sivustolla määritellyillä tavoilla. Butikkomilla on oikeus laskuttaa jo tilauksen yhteydessä, ellet ole valinnut laskun maksua tai muuta vastaavaa maksutapaa ja Butikkomin hyväksynyt. Laskun tai osittaisen maksun yhteydessä Butikkom tai sen yhteistyökumppanit voivat tehdä luottoraportin. Tällöin sinulle ilmoitetaan asiasta. Butikkom varaa oikeuden olla aina tarjoamatta kaikkia maksutapoja, vaihtoehtoisesti vaihtaa maksutapaa, jos valitsemasi maksutapa ei jostain syystä toimi ostohetkellä. Huomaa, että mahdolliset maksuvaihtoehtojen rajoitukset mainitaan Sivustolla.

5, Kampanjat ja tarjoukset

Butikkom voi ajoittain tarjota Sivustolla kampanjoita, joilla voi olla edullisemmat ehdot kuin mitä näissä ehdoissa esitetään, esim. koskien maksua tai pidennettyä peruuttamisoikeutta. Nämä edullisemmat ehdot ovat voimassa niin kauan kuin kampanja on käynnissä ja Butikkomin kampanjan yhteydessä määrittelemiin tiettyihin tuotteisiin. Butikkom pidättää oikeuden peruuttaa tällaiset tarjoukset milloin tahansa. Kampanjan keskeyttämisen tai peruuttamisen yhteydessä näitä ehtoja sovelletaan ilman muutoksia. Sivuston tiettyjen tuotteiden tarjoukset ovat voimassa rajoitetun ajan ja niin kauan kuin tavaraa riittää.

6, Lahjakortit

Butikkomissa myytävät lahjakortit ovat voimassa kaksi (2) vuotta myöntämispäivästä ja niitä voi käyttää Butikkomin verkkokaupassa. Voimassaoloajan päätyttyä korttia ei voi käyttää maksuvälineenä, sitä ei voi aktivoida uudelleen eikä jäljellä olevaa arvoa voi palauttaa. Lahjakorttisi on arvopaperi, jota on säilytettävä turvallisesti, eikä sitä voi vaihtaa rahaksi. Kadonneita tai varastettuja kortteja ei korvata.

7, Toimitus ja kuljetus

7.1 Varastossa olevat tavarat toimitetaan normaalisti Sivustolla määritettyjen arkipäivien kuluessa. Ellei toisin ole erikseen sovittu (esim. varastosta puuttuvien tavaroiden varauksen yhteydessä), toimitus tapahtuu viimeistään 30 arkipäivän kuluessa siitä, kun Butikkom on vahvistanut tilauksen kirjallisesti tilausvahvistuksen kautta. Lisätietoja Butikkomin tavarantoimituksista ja toimitusehdoista löydät täältä

7.2 Tuotteen arvioitu toimitusaika näkyy tilausvahvistuksessa, kassalla ja/tai Sivuston kyseisellä tuotesivulla. Ellei toisin ole erikseen sovittu ja toimitus kestää yli 30 arkipäivää ja tämä ei johdu sinusta asiakkaana, sinulla on oikeus peruuttaa ostos.

7.3 Jos paketit on lunastettava, sinun on tehtävä se ilmoituksessa määritetyn ajan kuluessa. Paketit tulee yleensä noutaa henkilökohtaisesti voimassa olevalla tunniste- ja tilausnumerolla. Saat aina ilmoituksen, jossa näkyy, mistä ja milloin paketit tulee noutaa. Ilmoitus voi tapahtua sähköpostilla, tavallisella postilla ja jos olet antanut matkapuhelinnumeron, myös puhelimitse tai tekstiviestillä. Jos et nouda pakettia, Butikkomilla on oikeus veloittaa sinulta 250 kruunun maksu tehdystä työstä ja toimituskuluista. Tilauksista, joiden tilauksen arvo on yli 1 500 kruunua, noutamattomista paketeista veloitetaan 25 % tilauksen arvosta. Huomaathan, että lunastamattomat paketit eivät kuulu peruutus- tai ilmaisen palautusoikeuden piiriin.

8, Peruuttamisoikeus

8.1 Kun ostat tuotteita Sivustolta, voimassa on aina 14 päivän peruutusoikeus. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ilmoittamalla tästä Butikkomille 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai edustajasi vastaanotat tilatun tuotteen (peruutusaika). Huomioithan, että jos tuotteen laatu on kärsinyt siitä, että olet asiakkaana käsitellyt tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen ominaisuuksien tai toimintojen tutkimiseksi, hyvityksestä vähennetään tuotteen arvon alenemista vastaava summa. tuote, esim. viallinen pakkaus.

8.2 Sellaisten tuotteiden tilauksen yhteydessä, joihin ei sovelleta peruuttamisoikeutta, saat selkeät tiedot tästä. Jos tuote on sinetöity, et saa rikkoa sinettiä, jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Oikeus katua siis päättyy, kun rikot sinetin.

8.3 Ruoan peruuttamisoikeus Ruuan tilauksessa ei peruuttamisoikeutta ole.

8.4 Jos haluat peruuttaa oston, sinun tulee ennen peruutusajan umpeutumista lähettää selkeä viesti Butikkomille. Sinun tulee antaa nimesi, osoitteesi ja muut asiaankuuluvat tiedot, esim. tilausnumero, laskun numero ja viestin nimi.

8.5 Peruuttamisoikeutta käyttäessäsi maksat palautuslähetyksen ja vastaat tavaroiden kunnosta tavaran vastaanottamisen jälkeen sekä palautuslähetyksen aikana. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa peruuttamisoikeuden käyttämisestä annetusta ilmoituksesta Butikkomille. Tuote tulee lähettää hyvin pakattuna, hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossa. Palautukset tulee tehdä Butikkomiin Sivustolla ilmoitettujen menetelmien ja ohjeiden mukaisesti.

8.6 Kun peruutat ostoksesi, Butikkom maksaa takaisin tuotteesta maksamasi summan, lukuun ottamatta 69 kruunun toimituskuluja. Butikkomilla on oikeus vähentää palautettavasta summasta summa, joka vastaa tavaran arvon alenemista tavaran alkuperäiseen arvoon verrattuna, jos ja siltä osin kuin arvon aleneminen johtuu siitä, että olet käsitellyt tavaran tuotetta suuremmassa määrin kuin on tarpeen sen ominaisuuksien tai toiminnan määrittämiseksi.

8.7 Butikkom maksaa summan takaisin mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona Butikkom on vastaanottanut peruuttamisoikeuden käyttämisilmoituksesi. Butikkom voi kuitenkin odottaa hyvityksen kanssa, kunnes Butikkom on vastaanottanut tuotteen tai olet osoittanut, että tuote on lähetetty takaisin, esim. lähetyskuitin kautta. Hyvitys maksetaan sinulle valitsemallasi maksutavalla, mikäli muuta ei ole sovittu tai palautumiselle on esteitä. Butikkom ei ota vastuuta Klarnan hyvityksistä ja tapausten käsittelyajasta.

9, Takuu ja reklamaatiot

9.1 Jotkin Butikkomin tuotteet voivat kuulua takuun piiriin. Tietoja takuuajasta ja kunkin tuotteen erityisistä takuuehdoista löytyy Sivustolta tai näistä käyttöehdoista. Tavaratakuu kattaa vain alkuperäiset valmistusvirheet, ei siis vikoja, jotka ilmenevät tuotteen toiminnan ja ulkonäön muutoksen, kuten uudelleenrakentamisen, päivityksen tai muun tuotteen kokoonpanon, aikana tai sen jälkeen, tämä ei koske elintarvikkeita. Tilausvahvistus on voimassa takuutodistuksena.

9.2 Reklamaatiooikeus kattaa tavarat, jotka ovat voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaan viallisia. Asiakkaan, joka haluaa reklamoida tilatun tuotteen virheestä, tulee ottaa yhteyttä Butikkomiin mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen Sivustolla olevien yhteystietojen kautta. Reklamaatiot, jotka on tehty kolmen viikon kuluessa vian havaitsemisesta, katsotaan aina ajoissa toimitetuiksi. Kun ostat ruokaa ja huomaat tavaran vaurioituneen kuljetuksen aikana, sinun tulee olla yhteydessä Butikkomiin viimeistään 48 tunnin kuluessa paketin noutamisesta Palvelupisteestä.

9.3 Tölkit keräilijöille: Valitettavasti emme voi taata, että juomia sisältävät tölkit saapuvat sinulle täydellisessä kunnossa ilman kosmeettisia vikoja. Butikkom tekee kaikkensa varmistaakseen, että tuote on pakattu niin hyvin, ettei näin tapahdu, mutta saamme toimittajiltamme tölkkejä, joissa on jo vika ennen kuin ne lähtevät asiakkaalle.

9.4 Butikkom vastaa hyväksyttyjen reklamaatioiden palautuksesta.

9.5 Kun reklamoitu tuote palautetaan ja valitus hyväksytään, Butikkom korvaa sinulle voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Butikkom pyrkii siihen, että tämä tapahtuisi 14 päivän sisällä Butikkomin valituksen vastaanottamisesta, mutta se voi kestää kauemmin tuotteen luonteesta riippuen. Butikkom varaa oikeuden hylätä valituksen, jos käy ilmi, että tuote ei ole voimassa olevan kuluttajansuojalainsäädännön mukaan viallinen. Kanteluissa Butikkom noudattaa yleisen valituslautakunnan ohjeita, katso www.arn.se. Lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.konsumentverket.se.

10, ylivoimainen este

Butikkom ei vastaa viivästyksistä, jotka johtuvat Butikkomista riippumattomista olosuhteista, kuten yleisistä työriidoista, äärimmäisistä sääolosuhteista, sota, tulipalo, salama, terrori-isku, muuttuneet hallituksen määräykset, tekniset ongelmat, viat sähkö-/tele-/datayhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä tässä määritellyistä olosuhteista johtuvat virheet tai viivästykset alihankintapalveluissa. Nämä olosuhteet muodostavat perustan vapautukselle, joka merkitsee vapautusta vahingonkorvauksista ja muista seuraamuksista. Jos tällainen tilanne ilmaantuu, Butikkom tiedottaa sinulle osittain ajankohdan alussa ja osittain lopussa vallitsevasta tilanteesta. Jos tilanne on kestänyt yli kaksi kuukautta, sekä sinulla että Butikkomilla on oikeus perua kauppa välittömästi.

11, Muutokset ehtoihin

Butikkom pidättää oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin milloin tahansa. Kaikki muutokset näihin ehtoihin julkaistaan ​​​​sivustolla. Muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä lähtien, kun olet hyväksynyt ehdot (uuden oston yhteydessä tai vieraillessasi Sivustolla), tai vaihtoehtoisesti 30 päivää sen jälkeen, kun Butikkom on ilmoittanut sinulle muutoksista. Butikkom suosittelee kuitenkin, että pysyt sivustolla säännöllisesti ajan tasalla, jotta olet tietoinen käyttöehtojen muutoksista.

12, Sovellettava laki ja riita

12.1 Erimielisyydet tulee ensisijaisesti ratkaista yhteisymmärryksessä Butikkomin asiakaspalvelun kanssa käytyjen keskustelujen jälkeen.

12.2 Jos erimielisyyttä ei voida ratkaista yhteisymmärryksessä Butikkomin asiakaspalvelun kanssa, voit asiakkaana kääntyä ARN:n (General Complaints Board) puoleen, josta löydät lisätietoa osoitteesta www.arn.se. Voit lähettää valituksia myös suoraan verkossa Euroopan komission riitojen sovittelufoorumin kautta, joka löytyy seuraavasta linkistä http://ec.europa.eu/consumers/odr. Jos lähetät valituksen tämän alustan kautta, tapauksesi välitetään automaattisesti asianomaiselle kansallisesti vastuussa olevalle riidanratkaisuelimelle. Tämä riitojenratkaisuelin ottaa meihin yhteyttä ja yrittää ratkaista riidan ilman tuomioistuimen osallistumista. Kiistatilanteissa Butikkom noudattaa ARN:n tai vastaavan riidanratkaisuelimen päätöstä.

12.3 Näiden ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat erimielisyydet tulee tulkita Ruotsin lain mukaisesti ja ratkaista edellä olevan kohdan 12.2 mukaisesti tai viime kädessä yleisessä tuomioistuimessa.